15 Ocak 2014 Çarşamba

Astım Tedavisi Nasıl Olmalıdır?

Özellikle genç nesillerde görülen astım kuru bir öksürük yapar ve nefes alıp verirken boğazımızda tahrişe sebep olur. Astım yüzünden nefes alıp vermede sıkıntı yaşanabilir. Abartılı öksürmeler sonrası bazı hastalarda bayılma görülmektedir. Astım tedavisi basit ama kontrollü ve dikkatli yapılması gereken bir tedavidir.

Astımı olan kişiler balgamlarını vücutlarından attığında büyük bir rahatlama duyar. Bu sebeple balgam sökücü bitki çayları da astım tedavisinde, astımı olan kişiye iyi gelir.


Peki astım hastalığının en büyük sebepleri nelerdir? Çevresel doğa olayları ve aşırı kirli havalar, aileden gelen kalıtsal genler, aşırı derecede alerji bulunan maddelere maruz kalmak, nem, soğuk hava gibi etkenlerin yanı sıra sigara, toz böcekleri, ev hayvanları, ev küfü de astımı tetikleyen etmenlerdir.

Üç çeşit astım vardır. Alerjik, mevsimsel ve alerjik olmayan astım. Astım hastalığı için genç yaşlarda doktor kontrolü yaptırmak olası bir astım tedavisi için çok faydalı olacaktır.

Astım tedavisi için uygulanması gereken belli başlı adımlar vardır. Öncelikle belirtileri kontrol altına almak ve doktor eşliğinde kontrollere devam etmek gerekir.Egzersizler yapmak ve astım tedavisi süresince egzersizlere devam etmek, atakları önlemek astım tedavisi için çok önemlidir. Astım ilaçlarının oluşturduğu yan etkileri olabildiğince engellemek ve astım tedavisi süresince dumanlı havalardan uzak durmak gerekir.

Astım tedavisi için genelde nefes açma özelliği bulunan özel spreyler kullanılır. Herkes astım hastalığına yakalanmış ama daha başlangıç aşamasında bulunuyor olabilir. Bu sebeple doktora girip kontrol yaptırmak astım tedavisi için çok önemlidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder